Oferta na zarządzanie i administrowanie

Usługi zarządzania lub administrowania powierzonymi nam nieruchomościami świadczymy kompleksowo, w wielu obszarach, na które składają się czynności zarządcze, prawne, księgowe, konserwacyjne i nadzorcze.

Poniżej przedstawiamy pełen pakiet świadczonych przez nas usług.
  1. Zarządzanie nieruchomością
    • protokolarne przejęcie nieruchomości, wraz z niezbędną dokumentacją techniczną, administracyjna i finansowo – księgową,
    • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
    • załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON oraz nadaniem numeru identyfikacji podatkowej (NIP),
    • zakładanie rachunków bankowych Wspólnoty,
    • przygotowywanie pierszych uchwał i pierwszego budżetu oraz opracowanie planu zarządzania nieruchomością,
    • prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej w zakresie wynikającym z przepisów,
    • prowadzenie i bieżąca aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników,
    • nadzór nad terminowym opłacaniem podatków oraz innych danin publicznoprawnych dotyczących nieruchomości wspólnych, z wyłączeniem tych, które są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
    • windykacja należności od dłużników,
    • realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących m.in. sposobów wykorzystania nieruchomości wspólnej, regulacji stanów prawnych, wynajmowania pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, jeżeli takie było ich przeznaczenie,
    • zapewnianie nieograniczonego dostępu do informacji o działaniach zarządcy,
    • analizowanie kosztów dotyczących nieruchomości i sugerowanie działań optymalizacyjnych,
    • wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań pozwalających na zmniejszenie kosztów utrzymania nieruchomości,
    • pozyskiwanie pożytków z nieruchomości, o ile jest to zgodne z wolą właścicieli, wyrażoną w stosownej uchwale Wspólnoty,
    • poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości,
    • przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
  2. Obsługa prawna
    • przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (statuty, regulaminy),
    • reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
    • reprezentowanie Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami,
    • wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy, w szczególności: sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości wraz z jej charakterystyką oraz innymi niezbędnymi informacjami o nieruchomości, ocena stanu kompletności przekazywanej dokumentacji użytkowej,
    • opracowywanie i opiniowanie zawieranych przez Wspólnotę umów,
    • zlecanie, na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty, windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
  3. Obsługa księgowa
    • otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty (podstawowego i dla funduszu remontowego) i dokonywanie w imieniu wspólnoty, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem, rozliczeń finansowych poprzez te rachunki,
    • prowadzenie wymaganej przepisami ewidencji księgowej oraz sporządzanie i składanie do właściwych organów obowiązujących deklaracji i sprawozdań,
    • przygotowanie planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty,
    • przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty,
    • rozliczanie wpłacanych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużywanych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy,
    • prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opat,
    • analiza i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
    • sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego,
    • wydawanie zaświadczeń lub poświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej.
  4. Techniczne utrzymanie nieruchomości
    • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
    • nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości, a także weryfikacja umów zawartych wcześniej z dostawcami w/w mediów, pod względem zgodności z prawem oraz, ewentualne, zawarcie nowych umów,
    • zlecanie kontroli technicznych i przeglądów okresowych nieruchomości oraz urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne, zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
    • kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, a także chodników znajdujących się na terenie nieruchomości oraz innych terenów, jeśli obowiązek taki wynika zawartych umów, bądź innych regulacji,
    • nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
    • zapewnianie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków i zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych, itp.) oraz kontrola ich wykonania, a także kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
    • przygotowywanie procedury przetargowej na wykonanie robót remontowych w nieruchomości,
    • cotygodniowy przegląd nieruchomości i bieżące powiadamianie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej o stwierdzonych problemach, bądź nieprawidłowościach.
  5. Współpraca z Zarządem Wspólnoty lub też całą Wspólnotą
    • stały kontakt z właścicielami lokali,
    • dyspozycyjność administratora,
    • stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy członkami Wspólnoty i zarządcą przy wykorzystaniu komunikatorów internetowych, poczty elektronicznej, rozmów telefonicznych, krótkich wiadomości tekstowych – SMS,
    • przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w celu przedstawienia wyników finansowych za rok poprzedni, wstępnego projektu rocznego planu gospodarczego i remontowego, sprawozdania o stanie finansów w zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości wspólnej (reklamy, najem, parking, itp.),
    • okresowe spotkania z Zarządem dotyczące spraw bieżących, z możliwością składania Zarządowi w określonych terminach sprawozdań z wykonywanych czynności,
    • monitorowanie wydatków Wspólnoty przy pomocy rachunków bankowych,
    • podejmowanie działań w celu powiększenie pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części wspólnej nieruchomości i reklam,
    • zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty na określonych, indywidualnych warunkach,
    • wykonywanie czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością oraz innych usług niezbędnych do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty, w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa otrzymane od Zarządu Wspólnoty.

Usługi dodatkowe

  • pomoc w pozyskiwaniu i zagospodarowywaniu gruntów (parkingi, place zabaw, itp.)
  • podgląd rozrachunków indywidualnych dla właścicieli lokali w programie i-AS (internetowe konta klientów).

Formy współpracy

Wybór formy współpracy jest indywidualną decyzją klienta. W zależności od zakresu uprawnień i obowiązków może to być:
  • powierzenie zarządu nieruchomością wspólną i zlecenie zarządzania,
  • zlecenie administrowania nieruchomością.

Cennik

Ze względu na szeroki zakres proponowanych usług oraz możliwość wyboru formy współpracy ostateczna wartość oferty uzależniona jest od zakresu zleconych czynności i jest indywidualnie negocjowana z właścicielami lokali dla danej Wspólnoty Mieszkaniowej. skontaktuj się z nami

Dla mieszkańców

Nie pamiętasz hasła? Napisz do nas

Kontakt

Zarządzanie i Administrowanie Nieruchomościami
Marta Szewczyk
© ZiAN Marta Szewczyk. Wykonanie: Strony www Słupsk