Oferta na zarządzanie i administrowanie
Usługi zarządzania lub administrowania powierzonymi nam nieruchomościami świadczymy kompleksowo, w wielu obszarach, na które składają się czynności zarządcze, prawne, księgowe, konserwacyjne i nadzorcze.Poniżej przedstawiamy pełen pakiet świadczonych przez nas usług.
-
Zarządzanie nieruchomością
- protokolarne przejęcie nieruchomości, wraz z niezbędną dokumentacją techniczną, administracyjna i finansowo – księgową,
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
- załatwianie wszelkich formalności związanych z rejestracją Wspólnoty w systemie REGON oraz nadaniem numeru identyfikacji podatkowej (NIP),
- zakładanie rachunków bankowych Wspólnoty,
- przygotowywanie pierszych uchwał i pierwszego budżetu oraz opracowanie planu zarządzania nieruchomością,
- prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej w zakresie wynikającym z przepisów,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników,
- nadzór nad terminowym opłacaniem podatków oraz innych danin publicznoprawnych dotyczących nieruchomości wspólnych, z wyłączeniem tych, które są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
- windykacja należności od dłużników,
- realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących m.in. sposobów wykorzystania nieruchomości wspólnej, regulacji stanów prawnych, wynajmowania pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, jeżeli takie było ich przeznaczenie,
- zapewnianie nieograniczonego dostępu do informacji o działaniach zarządcy,
- analizowanie kosztów dotyczących nieruchomości i sugerowanie działań optymalizacyjnych,
- wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań pozwalających na zmniejszenie kosztów utrzymania nieruchomości,
- pozyskiwanie pożytków z nieruchomości, o ile jest to zgodne z wolą właścicieli, wyrażoną w stosownej uchwale Wspólnoty,
- poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości,
- przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej.
-
Obsługa prawna
- przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty (statuty, regulaminy),
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
- reprezentowanie Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami,
- wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego zarządcy, w szczególności: sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości wraz z jej charakterystyką oraz innymi niezbędnymi informacjami o nieruchomości, ocena stanu kompletności przekazywanej dokumentacji użytkowej,
- opracowywanie i opiniowanie zawieranych przez Wspólnotę umów,
- zlecanie, na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty, windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.
-
Obsługa księgowa
- otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty (podstawowego i dla funduszu remontowego) i dokonywanie w imieniu wspólnoty, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem, rozliczeń finansowych poprzez te rachunki,
- prowadzenie wymaganej przepisami ewidencji księgowej oraz sporządzanie i składanie do właściwych organów obowiązujących deklaracji i sprawozdań,
- przygotowanie planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty,
- przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty,
- rozliczanie wpłacanych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużywanych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy,
- prowadzenie analizy terminowości wszystkich należnych opat,
- analiza i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
- sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego,
- wydawanie zaświadczeń lub poświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej.
-
Techniczne utrzymanie nieruchomości
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
- nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości, a także weryfikacja umów zawartych wcześniej z dostawcami w/w mediów, pod względem zgodności z prawem oraz, ewentualne, zawarcie nowych umów,
- zlecanie kontroli technicznych i przeglądów okresowych nieruchomości oraz urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne, zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, a także chodników znajdujących się na terenie nieruchomości oraz innych terenów, jeśli obowiązek taki wynika zawartych umów, bądź innych regulacji,
- nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
- zapewnianie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków i zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych, itp.) oraz kontrola ich wykonania, a także kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- przygotowywanie procedury przetargowej na wykonanie robót remontowych w nieruchomości,
- cotygodniowy przegląd nieruchomości i bieżące powiadamianie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej o stwierdzonych problemach, bądź nieprawidłowościach.
-
Współpraca z Zarządem Wspólnoty lub też całą Wspólnotą
- stały kontakt z właścicielami lokali,
- dyspozycyjność administratora,
- stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy członkami Wspólnoty i zarządcą przy wykorzystaniu komunikatorów internetowych, poczty elektronicznej, rozmów telefonicznych, krótkich wiadomości tekstowych – SMS,
- przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w celu przedstawienia wyników finansowych za rok poprzedni, wstępnego projektu rocznego planu gospodarczego i remontowego, sprawozdania o stanie finansów w zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości wspólnej (reklamy, najem, parking, itp.),
- okresowe spotkania z Zarządem dotyczące spraw bieżących, z możliwością składania Zarządowi w określonych terminach sprawozdań z wykonywanych czynności,
- monitorowanie wydatków Wspólnoty przy pomocy rachunków bankowych,
- podejmowanie działań w celu powiększenie pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części wspólnej nieruchomości i reklam,
- zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty na określonych, indywidualnych warunkach,
- wykonywanie czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością oraz innych usług niezbędnych do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty, w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa otrzymane od Zarządu Wspólnoty.
Usługi dodatkowe
- pomoc w pozyskiwaniu i zagospodarowywaniu gruntów (parkingi, place zabaw, itp.)
- podgląd rozrachunków indywidualnych dla właścicieli lokali w programie i-AS (internetowe konta klientów).
Formy współpracy
Wybór formy współpracy jest indywidualną decyzją klienta. W zależności od zakresu uprawnień i obowiązków może to być:- powierzenie zarządu nieruchomością wspólną i zlecenie zarządzania,
- zlecenie administrowania nieruchomością.